Returpolicy
Vi erbjuder 30 dagars returrätt, vilket innebär att du har 30 dagar på dig att begära en retur från det datum du mottog din beställning.
Villkor för retur
För att returen ska godkännas måste:
-
Artikeln vara i samma skick som när du mottog den
-
Den vara oanvänd och ha alla originaletiketter kvar
-
Den ligga i sin originalförpackning
-
Du kunna visa upp kvitto eller annan köpehandling
Så begär du en retur
Kontakta oss på info@happyoctopus.se för att begära retur.
Om vi godkänner returen skickar vi en returfraktsedel samt instruktioner om hur och vart du ska skicka paketet. Returer som skickas tillbaka utan att först ha godkänts kommer inte att accepteras.
Skador och felaktiga varor
Kontrollera dina varor direkt vid mottagandet. Om någon vara är skadad, defekt eller felaktig – kontakta oss omgående på info@happyoctopus.se så vi kan bedöma felet och rätta till det.
Undantag – varor som inte kan returneras
Vissa artiklar kan inte returneras, exempelvis:
-
Färskvaror (t.ex. livsmedel, blommor, växter)
-
Specialtillverkade eller personligt anpassade produkter
-
Egenvårdsprodukter (t.ex. kosmetik eller hygienartiklar)
-
Farliga material, lättantändliga vätskor eller gaser
Vi tar heller inte emot returer på:
-
Reaartiklar
-
Presentkort
Om du är osäker på om din vara kan returneras – kontakta oss gärna.
Byten
Vill du byta en vara? Det snabbaste sättet är att:
-
Skicka tillbaka den artikel du inte vill behålla
-
Lägga en ny beställning på den vara du önskar
Vi hanterar dessa som separata köp och returer.
Ångerrätt inom EU
Om du är bosatt inom EU har du enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottog varan – utan att ange något skäl. Även här gäller att varan måste vara:
-
Oanvänd
-
I originalskick
-
Med alla etiketter och i originalförpackning
-
Med kvitto eller köpebevis
Återbetalningar
När vi har mottagit och kontrollerat din retur meddelar vi dig om återbetalningen godkänns.
Om godkänd, återbetalas beloppet automatiskt till din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Observera att det kan ta ytterligare tid innan beloppet syns på ditt konto beroende på bank eller kortutgivare.
Om det gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur och du fortfarande inte har fått återbetalningen – kontakta oss på DIN MEJL.